Firma Agfa po raz kolejny znajdzie się wśród wystawców targów branży poligraficznej i reklamowej RemaDays Warsaw, których tegoroczna edycja odbędzie się na terenach wystawienniczych Ptak Warsaw Expo w dniach 1-3 lutego. Na stoisku nr F3.25a w hali F, w dużej mierze wykonanym z udziałem rozwiązań technologicznych Agfa, promowana będzie jej stale rozbudowywana oferta w obszarze przemysłowego druku inkjetowego. Targi RemaDays Warsaw będą też pierwszą lokalną imprezą branżową, w której firma weźmie udział jako właściciel marki Inca (jej przejęcie miało miejsce w 1. połowie 2022 roku). Na stoisku znajdą się też liczne próbki wydruków i przedmiotów zadrukowanych na maszynach z oferty Agfa, m.in. z serii Jeti Tauro, Inca Onset i Anapurna. Promowane będzie też sztandarowe oprogramowanie workflow, dedykowane cyfrowej produkcji wielkoformatowej – Asanti.
– Z niecierpliwością czekamy na tegoroczną edycję targów RemaDays Warsaw, które tradycyjnie już otwierają kalendarz dużych wydarzeń branżowych w naszym kraju – mówi Adriana Piotrowska, Sales Manager Inkjet w polskim oddziale Agfa. – Będzie to dla nas wyjątkowa impreza z kilku względów. Pojawimy się na niej po raz pierwszy od przejęcia przez Agfę firmy Inca Digital Printers, której rozwiązania do druku superwielkoformatowego zostały włączone do naszego portfolio w ubiegłym roku. Dzięki temu znacząco wzmocniła się nasza oferta w obszarze wysokowydajnej produkcji w wielkim i superwielkim formacie, m.in. dedykowana rynkowi opakowań. Maszyny ze sztandarowej serii Onset, z jakiej znana była Inca, znakomicie uzupełniły nasze natywne modele Jeti Tauro, dzięki czemu klient – rozważający inwestycję w druk wielkoformatowy – ma jeszcze więcej opcji do wyboru. Chętnie je przedstawimy podczas targowych spotkań.
Podobnie jak w latach ubiegłych, stoisko firmy Agfa zostanie w dużej mierze wykonane z materiałów, ścianek wystawowych, ekspozytorów i elementów dekoracyjnych, zadrukowanych w maszynach tego producenta, u jednego z jej polskich klientów.
– Targi, nie tylko RemaDays Warsaw, traktujemy jako świetną okazję do zaprezentowania szerokich możliwości naszych rozwiązań na własnym przykładzie – mówi Adriana Piotrowska. – Dzięki temu zwiedzający nie tylko słyszą o tym, co potrafią nasze maszyny, ale też mogą się o tym naocznie przekonać oglądając wysokiej jakości wydruki, zdobiące ściany naszego stoiska czy panele wystawiennicze. Do dyspozycji naszych gości będą też liczne próbki wydruków i przedmiotów wykonanych z zastosowaniem naszych rozwiązań technologicznych. Warto bowiem podkreślić, że poza aplikacjami Sign & Display, w coraz większym stopniu kierujemy naszą ofertę także na rynek opakowań, jak i w kontekście zastosowań przemysłowych. Tu, poza urządzeniami, na uwagę zasługują nasze atramenty, z których gros posiada proekologiczny certyfikat GreenGuard Gold.
Z myślą o gościach odwiedzających stoisko Agfa przygotowane zostaną specjalne prezentacje, podczas których będzie można zapoznać się z pracą poszczególnych rozwiązań sprzętowych z jej oferty.
– Dzięki temu goście targowi będą mogli przekonać się o jej wszechstronności, kompleksowości i elastyczności. Wśród prezentowanych maszyn, na które chcemy zwrócić największą uwagę, znajdą się m.in. wyróżniony kilkoma nagrodami Pinnacle (przyznawanymi przez PRINTING United Alliance dla najlepszych rozwiązań w danym segmencie rynkowym) wysokonakładowy ploter hybrydowy Jeti Tauro H3300 UHS LED (oferowany od ub.r. także z opcją lakierowania), ploter Jeti Tauro H2500 LED (w którym istnieje możliwość zamiany koloru magenta na jasną czerń), ploter Inca Onset X3 HS (to efekt wspomnianego przejęcia marki Inca Digital Printers) czy ploter sublimacyjny „z roli na rolę Avinci” XC3200, również wyróżniony przez PRINTING United Alliance.
Wszystkie ww. urządzenia są sterowane dedykowanym produkcji wielkoformatowej systemem workflow – Asanti.
– To najważniejsze, ale nie jedyne rozwiązanie software’owe, stworzone przez naszą firmę z myślą o zastosowaniach Sign & Display oraz aplikacjach przemysłowych bazujących na technologii cyfrowej – mówi Adriana Piotrowska. – System Asanti to swego rodzaju „hub”, automatyzujący i usprawniający proces produkcji wielkoformatowej. Można go zintegrować także z innymi modułami z naszej oferty np. WebApproval, który poprawia współpracę drukarni z klientem i przyspiesza akcept prac. Mamy nadzieję, że targi RemaDays Warsaw będą doskonałą okazją, by porozmawiać z naszymi gośćmi również na temat tej części naszego portfolio.
– Zapraszamy wszystkich wybierających się na targi RemaDays Warsaw do odwiedzenia naszego stoiska. Jesteśmy przekonani, że każda z firm już korzystająca z zalet cyfrowego druku wielkoformatowego bądź też rozważająca inwestycję w tego typu rozwiązanie, znajdzie coś dla siebie w naszej ofercie. Do zobaczenia w Nadarzynie – podsumowuje Adriana Piotrowska.
Źródło: Agfa NV
www.agfa-polska.pl
Nowoczesne drukowanie cyfrowe pozwala obniżyć koszty i znacznie przyspieszyć czas realizacji, przy zachowaniu wyrazistości i wysokich parametrów. Wykorzystuje się tutaj dane zapisane w pamięci komputera (lub innego nośnika), które zwykle od razu przenoszone są na wybrane podłoże – papier zwykły lub samoprzylepny, folię przezroczystą czy kolorową.
Metoda ta daje możliwość realizowania zleceń praktycznie „od ręki” – już od jednej sztuki. Pozwala dokonywać drobnych modyfikacji w projektach (np. kolorów, rozkładu elementów, wielkości czcionek) w trakcie rozpoczętego już procesu. Tradycyjne techniki drukowania offsetowego nie umożliwiają wprowadzania dodatkowych danych i zmieniania informacji.
Obecnie stosuje się odmienne rodzaje druku cyfrowego, które różnią się zasadą działania, stosowanymi barwnikami oraz urządzeniami. Poszczególne opcje pozwalają uzyskać zbliżone efekty, które wyróżniają się dobrym odwzorowaniem kolorów oraz szybkim czasem realizacji.
Drukowanie elektrofotograficzne (laserowe) to metoda wywodząca się z kserografii. Warstwę fotoprzewodzącą naświetla się za pomocą promieni laserowych lub diod. Kolejnym krokiem jest wywoływanie oraz przenoszenie tonera na podłoże. Następnie odbitka jest utrwalana. Toner (proszek barwiący zmieszany z żelazem) trafia na papier lub folię w wyniku działania sił przyciągania elektrostatycznego, a następnie wiąże się z nim pod wpływem ciepła. Laserową technikę druku cyfrowego wykorzystują drukarki biurowe, popularne urządzenia wielofunkcyjne stosowane w domach i firmach oraz wysokonakładowe maszyny produkcyjne.
Jonografia to podobna zasada działania do metody elektrofotograficznej. Maszyny do druku cyfrowego do zmiany ładunku elektrostatycznego stosują tutaj strumień jonów.
Magnetografia pozwala tworzyć obraz z wykorzystaniem gęstej siatki obwodów elektrycznych. Rozmieszczone są one na cylindrze, aby móc wytworzyć pole magnetyczne. Proszek ferromagnetyczny odbije obraz w miejscach, gdzie pole to zadziała.
Termografia to technika gdzie wydruk powstaje z udziałem ciepła – wysoka temperatura działa na podłoże lub wykorzystywany środek barwiący. Bardzo popularna jest termografia pośrednia, która obejmuje techniki druku termotransferowego oraz termosublimacyjnego. Pozwalają one utrwalać substancje termoplastyczne na mokrym podłożu. Tego rodzaju druk cyfrowy sprawdzi się m.in. w reklamie, gdzie cenione są bardziej efektowne zdobienia wypukłe. Pięknie będzie prezentować się m.in. na firmowych wizytówkach, kopertach czy stylowych zaproszeniach.
Drukowanie cyfrowe natryskowe metoda w poligrafii określana jest także jako ink-jet. Maszyny do druku cyfrowego natryskowego posiadają specjalne głowice z dyszami oraz pompę ciśnieniową, która wyrzuca kropelki farby. W zależności od wybranego urządzenia może zostać wykorzystany tradycyjny toner lub farba woskowa (o gęstszej konsystencji). Komputer, za pomocą impulsów elektrycznych, steruje całym procesem wydruku.
Drukarnia może wykorzystywać technologię kropel pojedynczych lub ciągły strumień. Ink-jet pozwala uzyskać wysoką jakość przy zachowaniu cichej pracy. Kolory są tutaj bardzo wyraziste, a jednocześnie delikatne. Technika znajduje zastosowanie w wydrukach wielkoformatowych, przemysłowych, termosublimacyjnych oraz do znakowania obiektów trójwymiarowych.
Być może wydaje Ci się, że offset jest jedyną techniką drukarską gwarantującą wysoką jakość wydruku. Jednak się mylisz. Druk cyfrowy zrealizowany w profesjonalnej drukarni pozwoli Ci uzyskać jakość wydruku niemal identyczną jak jakość wydruku offsetowego. Jednak ten wariant powinieneś wybrać w dwóch sytuacjach: kiedy zależy Ci na niskim koszcie druku małego i średniego nakładu lub gdy chcesz wydrukować projekt w bardzo krótkim czasie. Druk cyfrowy jest opłacalny przy drukowaniu nawet jednego egzemplarza projektu. Brak konieczności uruchamiania skomplikowanego procesu produkcyjnego sprawia, że Twoja ulotka może być wydrukowana niemal „od ręki”.
Wybierając rodzaj druku, powinieneś kierować się nie tylko jego nakładem czy czasem realizacji. Aby projekt spełnił Twoje oczekiwania, technologia wydruku powinna być dobrana do jego parametrów.
Jednym z nich jest gramatura papieru. Jeśli grubość wybranego przez ciebie arkusza nie przekracza 270 g/, bez obaw możesz zastosować druk cyfrowy. Pamiętaj jednak, że drukarka cyfrowa jest w stanie drukować jedynie na podłożach dość elastycznych. W przypadku sztywniejszego arkusza lepszym rozwiązaniem będzie offset.
Kolejną kwestią warunkującą zastosowanie określonej techniki druku jest format wydruku. Druk cyfrowy zalecany jest do drukowania projektów mniejszych rozmiarów, np.: ulotek, wizytówek, agend konferencyjnych, zaproszeń czy krótkich serii katalogów. Maksymalny format projektu w tym wariancie druku to A3+. Jeśli chcesz wydrukować swój projekt w większym formacie, powinieneś wybrać offset. Ta technika druku doskonale się sprawdza w przypadku wydruku książek, gazet, prospektów czy map. Pamiętaj jednak, że technologie druku cały czas postępują. Na targach branżowych już pojawiają się maszyny do druku cyfrowego obsługujące formaty B2 i B1. Pojawienie się ich w parkach maszynowych polskich drukarni jest kwestią czasu…
Ostatnią rzeczą wpływającą na wybór techniki wydruku jest to, czy przygotowany projekt graficzny ma zostać jedynie powielony czy w trakcie drukowania będą wprowadzane do niego zmiany. Offset działa trochę jak kalka – jeden wzór jest odbijany na każdym z egzemplarzy. Dlatego jeżeli zamierzasz personalizować wydruk, to wówczas musisz wybrać druk cyfrowy. Ta technika wykorzystywana jest chociażby w druku zmiennych danych, kiedy drukowane zaproszenie czy ulotka personalizowane są chociażby imieniem i nazwiskiem osoby, do której ma trafić. Oczywiście istnieje możliwość połączenia obu technologii druku w celu wykonania materiałów spersonalizowanych. Część ze zmiennymi danymi może być wówczas wydrukowana na cyfrze, a pozostała zawartość na offsecie. Innym rozwiązaniem jest również dodrukowanie personalizowanych elementów techniką cyfrową na wykonanych wcześniej na offsecie materiałach. Doświadczony drukarz pomoże wybrać najlepszy wariant personalizowanego wydruku dla Twojego projektu.
Efekt finalny zależy nie tylko od rodzaju druku, który wybierzemy, ale także od pozostałych parametrów, przede wszystkim odpowiedniej gramatury papieru. Jeżeli zdecydujemy się na cienkie, wręcz przezroczyste kartki, niestety musimy liczyć się z tym, że wydruk będzie przebijał na drugą stronę, a papier może szybko ulec zniszczeniu, np. przez gniecenie. Kolejny ważny aspekt to format wydruku. Druk cyfrowy idealnie sprawdzi się przy mniejszych realizacjach, a druk offsetowy przy większych. Warto wziąć pod uwagę również wybór odpowiedniej drukarni. Przed wyborem warto poczytać opinie w internecie i popytać znajomych. Jednym zdaniem: zróbmy porządny research, aby nie popełnić błędu, źle inwestując.
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie „jaki druk jest lepszy - offsetowy czy cyfrowy”, gdyż wszystko zależy od Twoich potrzeb i oczekiwań.