Esto. Tektura w cyfrowym wymiarze

W niełatwych dla całej branży poligraficznej czasach, niezwykle ważne dla każdej drukarni jest nie tylko zachowanie czy też zwiększenie produktywności, lecz także ciągły rozwój, chociażby poprzez rozbudowę swojego parku maszynowego. Niestety obecnie inwestycje w nowe rozwiązania technologiczne mogą okazać się pod względem finansowym prawdziwym wyzwaniem. W tej sytuacji warto rozważyć skorzystanie z ciągle rosnącego i cieszącego się coraz większą popularnością rynku urządzeń z tzw. „drugiej ręki”. Przykładem ostatniej instalacji, która zakończyła się pełnym sukcesem jest producent opakowań firma ESTO, która postanowiła skorzystać z programu Refurbish oferowanego przez LFP Industrial Solutions.

Trzy dekady wyzwań i sukcesów

Pochodząca z zachodniopomorskiego Barlinka firma ESTO może poszczycić się prawdziwie imponującym doświadczeniem oraz renomą. W tym roku firma obchodzić będzie 30-lecie swojej działalności i od samego początku istnienia jej główną misją było tworzenie nie tylko trwałych, lecz przede wszystkim funkcjonalnych i wygodnych w użyciu opakowań dedykowanych przeróżnym gabarytom. Szeroka oferta firmy spełnia wymagania nawet najbardziej wymagających klientów, zarówno tych stałych, od lat z powodzeniem korzystających z usług jak i nowych. W katalogu ESTO znajdziemy m.in. tekturę, kartony, opakowania z tektury falistej, opakowania kaszerowane, a także personalizowane opakowania z nadrukiem.

– Pomimo, że nasza firma znana jest z druku offsetowego i flekso, już ponad 40% produkcji wykonywana jest w technologii cyfrowej. Obserwujemy ten trend od dłuższego czasu i z pewnością będzie się on zwiększał w kolejnych latach – twierdzi Adam Skałecki, zajmujący stanowisko wiceprezesa ESTO.

Czas na cyfrę

To właśnie rosnące zapotrzebowanie na druk cyfrowy stało się jednym z najważniejszych powodów nabycia maszyny marki Durst. Zakup ten planowany był już od kilku lat. Producent opakowań firma ESTO już wcześniej była w posiadaniu niewielkiej drukarki cyfrowej, jednak z biegiem czasu przestała ona spełniać wymogi dotyczące jakości i wydajności. Skłoniło to firmę do zastąpienia przestarzałego modelu urządzeniem, które będzie w stanie spełnić oczekiwania wymagających zleceniodawców. Wybór okazał się w zasadzie jednomyślny – firma ESTO zdecydowała się postawić na markę Durst, która już od dłuższego czasu znajdowała się w kręgu zainteresowań firmy. Dzięki LFP Industrial Solutions nadarzyła się idealna okazja zakupu używanego modelu Durst Rho P10 250 4C. Proces zakupowy odbył się niezwykle szybko. Urządzenie było dostępne praktycznie od ręki, dlatego firma ESTO zdecydowała się na pierwsze testy i zaledwie po kilku dniach maszyna Durst stanęła już w zakładzie. Zakup odnowionego urządzenia wymagał podjęcia natychmiastowej decyzji, jak komentuje Wojciech Kazimierczak, Manager Programu Refurbish w LFP Industrial Solutions: – rozwiązaniami tego typu interesuje się sporo drukarń z całej Europy i zazwyczaj nie zagrzewają one zbyt długo miejsca w ofertach urządzeń używanych. Rynek jest bardzo dynamiczny, dlatego czas odgrywa tu kluczową rolę.

Błyskawiczna rewolucja

Jakie zdaniem kadry zarządzającej firmą ESTO są największe atuty urządzenia Durst? Przede wszystkim w porównaniu do innych technologii nie ma tutaj prepressu ani związanych z tym kosztów. Rozwiązanie to pozwala także na bezproblemowe ripowanie plików. Instalacja maszyny Durst pozwoliła na przeorganizowanie wielu procesów wewnętrznych, co spowodowało znaczne usprawnienie produkcji. Oprócz niewątpliwych zalet z samego posiadania maszyny Durst, firma ESTO niezwykle pozytywnie ocenia także współpracę z działem serwisu LFP Industrial Solutions.

– Jesteśmy pod wielkim wrażeniem działania firmy LFP Industrial Solutions. Niezwykle wykwalifikowani inżynierowie serwisu wykazali się profesjonalizmem przy rozeznaniu terenu w naszej drukarni przed przyjazdem urządzenia. Sama instalacja odbyła się bez żadnych problemów w ciągu zaledwie kilku dni. Towarzyszyło jej także przygotowane na najwyższym poziomie szkolenie, dzięki czemu nasi pracownicy, a dokładniej pracownice, bo to właśnie kobiety obsługują to urządzenie – były w stanie zaledwie po dwóch dniach poznać wszystkie tajniki pracy na tym modelu. Dodatkowym atutem jest także oprogramowanie marki Durst, które okazało się niezwykle intuicyjne i przyjazne użytkownikowi, co zdecydowanie sprzyja pracy – mówi wiceprezes ESTO.

Tytan pracy

Mimo, że od światowej premiery modelu Rho P10 250 minęło już nieco czasu, cenione i wielokrotnie nagradzane urządzenie Durst w dalszym ciągu pozostaje jednym z najchętniej wybieranych rozwiązań przeznaczonych do wielkoformatowego druku na tekturze tudzież przeróżnych twardych podłożach. Jedną z największych zalet tego niezwykle cenionego przez użytkowników modelu, jest przede wszystkim bardzo wysoka prędkość druku przy zachowaniu najwyższej jakości. Model ten można bez większej przesady nazwać prawdziwym tytanem pracy ze względu na możliwość nieprzerwanej pracy przez całą dobę, przez 7 dni w tygodniu, co znacząco wpływa na produktywność każdej drukarni.

Włoski koncern zadbał także o niezwykle istotną kwestię ekologii – wykorzystywane w urządzeniu Rho P10 250 tusze są przyjazne dla środowiska i nie emitują szkodliwych substancji. W porównaniu do poprzedniego modelu, który znajdował się na wyposażeniu ESTO, urządzenie Durst nie powoduje żadnych przestojów, dzięki czemu produkcja jest płynna i zawsze na czas, co ma kluczowe znaczenie dla wszystkich nabywców usług firmy. – Teraz dla naszych klientów jesteśmy w stanie wyprodukować i wydrukować dosłownie wszystko w bardzo krótkim czasie. Ponadto posiadamy dział projektowy i konstrukcyjny, więc kompleksowo możemy obsłużyć klienta na każdym etapie jego potrzeb – zapewnia Adam Skałecki. – Zakup urządzenia Durst dodatkowo umożliwia nam szerokie możliwości rozbudowania naszego portfolio co w pełni wpisuje się w nasze motto, które brzmi „z nami zapakujesz wszystko.

Źródło: LFP Industrial Solutions Sp. z o.o.

www.lfp-industrial.pl

Więcej o druku i branży

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?

Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.

Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.

Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.

Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.

W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?

Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.

Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.

Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.

Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.

Leave a Comment