Już wkrótce startują targi Promo Show 2023 – tym razem spotkamy się w Warszawie 8 i 9 lutego. W trakcie tegorocznej edycji targów Epson zaprezentuje szerokie portfolio modeli, w tym najnowsze rozwiązania przeznaczone dla producentów reklamy, wydruków fotograficznych czy branży tekstylnej. Nie może tam zabraknąć wszystkich tych, którzy planują zakupić nowe urządzenia drukujące czy chcą zobaczyć nowe rozwiązania i materiały dla szeroko pojętej branży reklamowej. Zapraszamy na stoisko Epson – Hala III – B1.
Nowości na Promo Show 2023
Uczestnicy targów będą mieli okazję zobaczyć nowe modele wchodzące w skład serii SL-D (SL-D500 i SL-D1000) przeznaczone do komercyjnego wydruku fotografii. Seria powstała z myślą o zakładach fotograficznych, profesjonalnych fotografach i firmach eventowych, które chcą drukować wysokiej jakości zdjęcia i oferują szeroką gamę produktów, w tym książki fotograficzne, kartki i kalendarze. Wśród prezentowanych urządzeń będzie można zobaczyć premierowy model SL-D500 a także SL-D1000, czyli kompaktową drukarkę fotograficzną z funkcją druku dwustronnego z prędkością druku do 385 odbitek na godzinę bez pogorszenia jakości. Kartridże zostały zastąpione tu systemem zintegrowanych pojemników na atrament. Urządzenia z tej serii zostały zaprojektowane pod kątem długotrwałej pracy – okres ich eksploatacji wynosi nawet 400 tysięcy odbitek (15×10 cm).
Dla profesjonalistów z branży tekstylnej niewątpliwą atrakcją będzie model Epson SureColor SC-F6400H, czyli najnowsza propozycja z oferty Epsona do druku sublimacyjnego. To 44 calowa, 6 kolorowa drukarka sublimacyjna stworzona do druku nisko- i średnionakładowego, idealna do takich zastosowań jak produkcja tkanin, tworzenie zindywidualizowanych produktów oraz reprodukcji zdjęć w najwyższej jakości. Nowe worki z atramentem o większej pojemności zawierają o 45% więcej atramentu (1,6 l).
Jakość dla profesjonalistów
Na pewno warto będzie też zwrócić też uwagę na przykłady tego, co potrafi model Epson ML-8000. Ta produkcyjna drukarka do tekstyliów oferuje wysoką jakość wydruków, przy dużej wydajności oraz stabilnej i niezawodnej pracy bez przestojów. Współpracuje z różnorodnymi podłożami i atramentami, w tym: pigmentowymi, kwasowymi, reaktywnymi czy dyspersyjnymi (certyfikat ECO PASSPORT). Drukuje z imponującą prędkością 155 m2 na godzinę (600×600 dpi). Technologia DAS (Dynamic Alignment Stabilizer) kontroluje wyrzut tuszu z dysz w każdej głowicy, dzięki czemu jego krople mają stały poziom nasycenia i są umieszczane dokładnie tam, gdzie powinny.
– W Epson priorytetowo traktujemy ciągłe udoskonalanie naszych rozwiązań do druku, o czym przekonać się będą mogli wszyscy odwiedzający nasze stoisko na targach PROMO SHOW 2023. W trakcie tegorocznej edycji zaprezentujemy nasze szerokie portfolio urządzeń z istotnymi nowościami: od modeli przeznaczonych do druku sublimacyjnego po rozwiązania dla punktów foto – powiedział Tomasz Kuciński, Account Manager Supervisor – Commercial & Industrial Printing Poland & CEE North w firmie Epson.
- SureColor SC-F6400H – NOWOŚĆ
- SureColor SC-F100 oraz SURECOLOR SC-F500
- SureColor SC-F3000
- SureColor SC-F2100
- SureColor SC-S80610
- SureColor SC-R5010
- SureLab SL-D500 – NOWOŚĆ
- SureLab SL-D1000 – NOWOŚĆ
- SureColor SC-V7000 (SAMPLE )
- Monna Lisa ML-8000 (SAMPLE )
TERMIN:
LOKALIZACJA I ADRES:
- Ignacego Prądzyńskiego 12/14
- EXPO XXI Warszawa
- Stoisko firmy: Hala III –B1
Źródło: Epson Europe B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce
www.epson.pl
Wybór właściwego wariantu wydruku może sprawić wiele problemów, ponieważ część osób zlecających profesjonalny wydruk zupełnie nie orientuje się, na czym polegają obie techniki druku.
W przypadku tradycyjnego druku cyfrowego cały proces polega na naświetlaniu wałka z warstwą fotoprzewodzącą, do której w miejscach gdzie mamy uzyskać obraz podczepiają się drobinki toneru, by następnie podczas przenoszenia na docelowy nośnik (papier) uzyskać wierne odwzorowanie oryginału.
Natomiast wydruk w technologii offsetowej jest znacznie bardziej zaawansowany. Obraz jest w pierwszej kolejności naświetlany na naświetlarce CTP. Kolejno jest przenoszony z płaskiej formy na podłoże drukarskie. Uruchomienie procesu drukarskiego to dość spory koszt w porównaniu z drukiem cyfrowym.
Co ważne, chociaż wiele osób nie zauważa tej różnicy, w druku offsetowym – ze względu na trwałe naświetlanie obrazu na płaskiej powierzchni – nie ma możliwości wprowadzenia zmian w projekcie w trakcie rozpoczętego procesu wydruku.
Biorąc pod uwagę cenę, droższym rozwiązaniem jest druk offsetowy. Wynika to właśnie z wykorzystywanej technologii. Dlatego też ten rodzaj wydruku jest opłacalny przy masowym druku tego samego projektu. Tutaj jednak pojawia się pytanie, kiedy możemy mówić o wydruku masowym. Wszystko zależy tak naprawdę od kilku parametrów – nie tylko ilości drukowanych egzemplarzy, ale przede wszystkim od jego formatu czy ewentualnego uszlachetnienia. Wykorzystanie druku cyfrowego czy offsetowego to zwykła kalkulacja oparta na formacie projektu, czasie jego realizacji i jakości wydruku. Przykładowo: wydruk projektu w formacie A3 w nakładzie 200 szt. na papierze kredowym będzie tańszy w przypadku offsetu. Z drugiej strony karty w formacie DL i nakładzie 1000 szt. opłaca się wydrukować cyfrowo. Jak widać, w przypadku wydruku cyfrowego i offsetowego, nakład jest pojęciem względnym. Patrząc jednak na kwestię kosztów z drugiej strony, jeśli planujesz wydruk wysokonakładowy, to właśnie offset będzie najbardziej optymalnym – zarówno jakościowo, jak i cenowo – rozwiązaniem.
Offset ma najwyższą rozdzielczość wydruku spośród wszystkich możliwych technologii, a jej wartość może wynieść nawet 4800 dpi. Tyle teorii, gdyż w praktyce zalecaną rozdzielczością wydruków jest wartość 300 dpi, która zapewnia odpowiednią ostrość wydruku.
W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.
Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?
Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.
Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.
Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.
Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.