HERTZ Corporate Car Sharing nagrodzony

Car sharing w organizacji to system wspólnego korzystania z auta służbowego. Jego główną przewagą jest bezproblemowa rezerwacja i bezkluczykowe użytkowanie samochodu za pomocą aplikacji w telefonie. Do lamusa odeszły wynajmy zapisywane w tabelce w Excelu lub w zeszycie oraz komplikacje związane z przekazywaniem kluczyków.

Współdzielenie pojazdów we flocie daje firmie szereg korzyści, jest też bardzo atrakcyjne dla pracowników. To sprawia, że firmowy car sharing staje się interesującym benefitem pracowniczym, który podnosi notowania firmy w oczach osób szukających pracy, jak i tych już w niej zatrudnionych.

Car sharing w firmie – na czym polega?

Jedną z wiodących na rynku firm oferujących współdzielone auta służbowe jest HERTZ Polska, który należy do czołówki branży wynajmu samochodów w Polsce. To właśnie usługa flotowaHERTZ Corporate Car Sharingzdobyła w czerwcu prestiżową w branży nagrodę Fleet Derby 2023, otrzymując w kategorii „car sharing” największą ilość głosów od osób zarządzających flotami samochodowymi.

HERTZ CCS umożliwia pracownikom sprawne rezerwowanie i użytkowanie współdzielonego auta służbowegomówi Paweł Piórkowski, Prezes Zarządu firmy Motorent, reprezentującej HERTZ Polska. – Cały proces obsługuje intuicyjna aplikacja, która pozwala wynająć samochód do celów służbowych, jak też prywatnych, co jest coraz bardziej istotnym benefitem pracowniczym. Natomiast dla firmy to gwarancja, że pojazd jest najbardziej efektywnie wykorzystywany w celu, do jakiego został przeznaczony w organizacji. Współdzielone przez wiele osób auto jest używane dokładnie wtedy, kiedy pracownicy go potrzebują i cały czas pracuje dla firmy. A w pełni zautomatyzowana kontrola przejazdów służbowych ułatwia do maksimum zarządzanie wynajmowanymi samochodami.

Zainteresowanie usługą car sharingu rośnie w Polsce od kilku lat, znaczne przyspieszenie odnotowując w trakcie pandemii Covid. Z jednej strony pracownicy ze względu na swoje zdrowie rezygnowali wówczas z przejazdów komunikacją miejską na rzecz samochodu, z drugiej strony zdalny tryb pracy powodował, że część firmowej floty nie była użytkowana. Nowa sytuacja wymagała od firm wprowadzenia elastycznych rozwiązań w zarządzaniu flotą.

Usługa współdzielenia pojazdów służbowych jest odpowiedzią HERTZ na zmiany, jakie zaszły m.in. na rynku pracy ze względu na upowszechnienie się modelu pracy hybrydowej oraz z uwagi na nowe potrzeby pracodawców i użytkowników aut, którzy przykładają coraz większą wagę do rozwiązań prośrodowiskowych komentuje Jacek Sosnowski, Retail & New Business Manager, a zarazem twórca CCS w HERTZ Polska.

Warto dodać, że w ramach usługi CCS, obok możliwości współdzielenia aut konwencjonalnych, HERTZ oferuje również samochody elektryczne, co daje kolejne korzyści, jak ograniczenie kosztów parkowania w płatnych strefach czy możliwość podróżowania buspasem.

Corporate Car Sharing jako benefit pracowniczy

Firmowy car sharing wpływa na wizerunek firmy jako takiej, której bliskie są rozwiązania ekologiczne. Sprawia też, że zatrudnienie w organizacji będzie atrakcyjne dla ludzi, którzy potrzebują samochodu okazjonalnie i możliwość wygodnego wynajmu przez aplikację, wprost z parkingu firmy, po preferencyjnych stawkach, będzie dla nich ważnym argumentem za podjęciem lub kontynuowaniem pracy. Może to pozytywnie działać zarówno w małej, jak i dużej firmie.

Ciekawym elementem usługi HERTZ Corporate Car Sharing jest fakt, że zawiera opcję rezerwacji w czasie prywatnym: po pracy lub na weekendmówi Jacek Sosnowski. – Działa to tak, że w aplikacji zarejestrowane są karty płatnicze i wyjazdy służbowe podpięte są pod karty firmowe, a wynajmy prywatne – pod karty prywatne. Oprócz przywileju wynajmu auta poza pracą, CCS z aplikacją umożliwia działowi HR wiele innych opcji benefitowych, np. nagroda dla pracownika w postaci wynajmu samochodu w czasie prywatnym, premia w formie zasilenia konta pracownika na karcie środkami na CCS, czy też całkowite finansowanie przez firmę wynajmów prywatnych.

Z obserwacji rynku i naszego wewnętrznego doświadczenia – ponieważ pracownicy HERTZ również korzystają z firmowej usługi CCS – możemy potwierdzić, że młodzi ludzie korzystają z takich udogodnień w sposób naturalny. Technologia cyfrowa i współdzielenie pojazdów takich jak hulajnogi, rowery czy samochody do wynajęcia towarzyszą im w codziennym życiu, nie mają potrzeby posiadania samochodu na własność, dlatego korporacyjny car sharing jest dla nich normalnym, praktycznym i wygodnym wyborem. Dla młodych osób takie rozwiązanie w firmie to wyraźna zachęta.

Car sharing to także świetny benefit pracowniczy w odbiorze pracowników spoza działów, które standardowo korzystają z przywileju posiadania aut z racji obowiązków służbowych, jak dział handlowy czy marketing. Dla pracowników IT, księgowości, czy trudno dostępnych w ostatnich czasach pracowników produkcji i magazynierów, którzy na ogół nie mają dostępu do służbowych samochodów, może to być istotny atut przekonujący do danego miejsca pracy.

Usługę HERTZ Corporate Car Sharing można poznać biorąc udział w audycie elektromobilności „Gotowi na elektryka z HERTZ” (https://HERTZpoland.pl/elektryfikacjafloty/). Program, który ma trwać do końca 2023 roku, umożliwia organizacjom przetestowanie samochodów elektrycznych we własnym środowisku firmowym, a korzystanie z wypożyczonych aut odbywa się właśnie na zasadach współdzielenia przy użyciu aplikacji HERTZ CCS.

Więcej o druku i branży

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?

Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.

Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.

Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.

Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.

W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?

Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.

Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.

Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.

Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.

Leave a Comment